Hej då till gamla sorger

Dram drama drama
Tjejer - ah jag orkar inte
För det första - jag fattar inget!
På riktigt - och jag kan ärligt säga att jag blir riktigt ledsen
Och less
Vilken typ av vänner vill ni ha?
Jag tycker om er - bryr mig om er
Tycker inte om er varje sekund, inte ni mig
Gillar inte allt ni gör
Men min enda tanke har varit
I wish that I can make it better
Jag kan inte vinna
Kan inte bli uppskattad för det som är kärnan i mig
När det kommer till dem jag tror står mig nära
De som sårade mig otroligt med sin frånvaro
När jag var yngre
De som sårade mig genom att inte låta mig veta att jag sårade någon som jag i grunden tycker om
Inte endast pga. av att jag inte var snäll mot henne
Också att de inte har högre i tak och mer hjärta än att vida ta någon form av aktion för hennes skull
Den gången vet jag precis hur jag var, och att jag gjorde ont
Och det är jag ledsen för
Jag var inte mig själv just då
Och våra olikheter som oftast är lätt överkomliga, blev för mig outhärdliga
Den gången uppskattade jag otroligt det uppriktiga samtal som personen hade med mig om saken
Raka rör
Men den här gången har jag ingen aning om vad jag gjort
Att jag skulle vilja att någon ska må dåligt?
Har funderat på det, och i så fall möjligt att jag tolkar det som att personen i fråga mår sämre än den kanske gör..?
Jag förstår inte varför tjejen inte säger - men hey, vad menar du med den kommentaren? Om det var något jag sa.
Eller upplyser mig om att - men gumman jag gjorde något kasst men det lever jag med, jag mår toppen!
Jag vet inte alls vad det handlar om?
Summan av vad du berättat, det du skriver, det andra berättat.
Att du är okontaktbar och gråter, ligger och spyr, medan vi väntar flera timmar.
Hur du levererar dina sorger om vad folk säger om dig.
Hur du försöker kramas med min ex.man framför mina ögon...
För att när han drar sig undan försöka kramas med nästa karl....
Och jag menar inte att man behöver säga allt man tänker
Det handlar inte om det
Och allt man känner inför en person vid olika tillfällen, behöver man inte berätta
Som sagt man gillar inte alla alltid
Det är helt okej att diskutera saker vänner emellan - så länge det är på en frågande nivå
Men varför göra det till en grej?
Varför ta upp det med om någon, min ex.man? Han har inget med mig att göra längre.
Han vill inte ha mina vänners problem.
Om det blivit en sådan grej som växt sig fast i dig.
Att du måste ta upp det mer än en diskussion ev. med brudarna för att släppa det
Ta det då med mig.
Jag är ledsen att ni stör er på mig.
Jag har aldrig velat er annat än väl.
Jag tycker att jag funnits till.
Ställt upp.
Jag duger inte.
Och jag lovar att jag behandlat er så som jag hoppas de jag bryr mig om skulle behandla mig.
TJEJgrejer - jag hatar det. Våga välja glädje!
Drama- för vad?
Nu är det jag som är en dramaqueen.
Men kanske var det den pyttelilladroppen som blev för mycket...
Luleå, Turkiet, Inflyttningsfesten, -
Nu finns det 3 kvar.
Jag är ledsen- jag tycker om er och har älskat er.
Jag är glad att jag har det bra.
Jag är glad att jag jobbar på att bli bättre.
Jag är glad att jag engegerar mig.
Jag är faktiskt glad att jag är jag -med, fel brister och sorger.
Men nu väljer jag bort er. En gång för alla.
Hur du uppfattar att jag tänker -ligger förmodligen mer hos dig än hos mig.
Sådant man har svårt att tänka när man inte är sitt starkaste jag.
Jag är på väg dit!
Tack och adjö.
Jag kunde aldrig vinna med er.
Det är ännu en av mina sorger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0