Katabola exbiditen

Jobbade långlördag igår
Traskade ner till stan i solens sken
Städade och bytte om innan öppning

Var rätt mycket folk och mina klackar fick så småning om bytas mot skor i plattare modell
Allt för att kunna serva kunderna mer effektivt =)
Trappen till lagret som ligger i källaren känns längre och länge allt eftersom dagen går

Bara trevliga kunder
Och äntligen börjar det vara lite försäljning
Märks att våren är här och folk behöver sko om sig

Hade matlåda med mig (råris & tomat-korv-lins-grönsaksgryta)
Och en protte-shake
Mackorna vi köper in är inget jag står mig på en hel dag
Så jag tyckte jag förberett mig väl

När det väl blev min tur at gå och fika
Var klockan redan 13,30
Många timmar sedan frukost 08,00
Med blodsockret i fotknölarna och humöret i ungefär samma område
Tog jag både lådan och shaken på en gång

Det hade gått för lång
Jag kom inte upp
Var trött och hungrig resten av dagen
Trots banan och ett Digestive lite senare

Tanken var att vi skulle bowla igår -ex.mannen och jag.
Som en trevlig överraskning kom han ner till stan när jag slutade och det blev en härlig
STOR och inte särskillt mager måltid på Oleary´s.
Pita Fajita, underbart gott
Och äntligen ordentligt mätt i lillmagen ;-)

På bowlinghallen var det fullt.
Vi svängde förbi coop, köpte lite naturgodis och pepsi MAX och parkerade oss i soffan.
Jag var helt knäckt.
Tråkigt att det inte blev någon bowling, men jag orkade ingte hitta på något annat.
Ex.mannen var något rastlös.
Men jag kände mig lugn som en filbunke.
Klargjorde att han fick sluta upp med dem som spelade biljard.
Valet var hans och han stannade hemma.

Jag somnade tidigt och vaknade i morse ganska utvilad.
Nu pluggar jag lite fysiologi.
Endokrina systemet.

Snart lunch och sedan n härlig promme och ev. lite shopping! =)

Njut av er söndag!
Har ni Haft en bra helg?

PUSS

Kommentarer
Postat av: MARIA

Jaha där ser man, hade ingen aning om att du bloggade! det var länge sen :) !

2008-04-27 @ 12:16:06
URL: http://morrison.blogg.se
Postat av: Patricia Klinteberg

Kika gärna in i min blogg och lämna några kommentarer :)

2008-04-27 @ 12:23:09
URL: http://PatriciaKlinteberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0