Sommarformer

Solen har välsignat oss här i Umeå  med sin närvaro
Hela den senaste veckan!
Det känns underbart.
Ljust och vår, äntligen.

Av någon anledning känner jag mig alltid fulare de ljusare årstiderna.
Ingen chans att gömma sig i mörker etter tjocka tröjor och mössor.

Den här senaste veckan har jag kännt mig svullen och obekväm.
Vätskig.

Och fast jag vet att det är just vätska
Känner jag mig illa till mods.

I morse hade det släppt lite, men varken löparrundor, trappmaskiner och eller svettiga pass på gymet har hjälpt.



Jag har försummat bloggen lite.
Jag skäms - det känns som att det redan finns för många egon.

Vi läser fysiologi.
Mer fysiologi än alla -undantaget molekylär biologer, biomedicinare och läkare.
Mer an sjuksköterskorna.
Lite galet kan det tyckas.
Man kul för oss.
Jag vill veta hur ALLT fungerar, kropp knopp och själ.

Skönt att veta allt på djupet, hur det fungerar och varför, vad som kan påverka och hur.
Sedan att nöjet i att läsa "halsotidningar" som -må bra, eller fitness, inte är detsamma när man hela tiden kommer på sig själv att veta mera och förkasta det som skrivs.
Det ska ju vara komersiellt, jag är helt med på det.

Det farliga ligger i att de som dels saknar intresse och det kritiska öga som kunskap på området för med sig, kanske köper tips och råd, dieter och metoder, med hull och hår.
De flesta mynt har trots allt två sidor, och det viktiga för medelsvennson i de flesta samanhang är att fundera ut sin egen väg, klippa och klistra i den info som finns och hitta en livsstil som är sund och håller i längden.
Värt att tänka på =)

Själv älskar jag träning.
Gjorde jag inte det skulle det bli svårt.
Jag vet ju bara själv hur tungt det är att ta sig iväg de dagar motivationen inte är på topp.
Så jag har förståelse för dem som inte tycker att det är så lätt.

Men det handlar ju om just det, motivation.
Vilka mål har jag och vad krävs av mig för att uppnå dem?
Är jag villig att göra vad som krävs?

De som inte gillar gym och gruppträning kanske gillar styrdans eller bugg?
Långpromenader med hunden?
Fotboll med barnen?
Simning?
Skogsutflykter?
Ridning?
Studsmatta?
Cykel till och från jobbet/skolan?

Jag vill inte stå i vassen i sommar, lägger om kosten lite och ökar på konditionsträningen i hopp pm att slipa lite till på formen.
Jag jämför mig int emed någon annan.
Ser till mig själv och gör mitt bästa för att bli den jag vill vara, psykiskt och fysiskt.

image51

Linda Fodor - grym fysik!

Var och en har sina drömmar.
Bra träning, bra mat------------> god hälsa och gott humör! =)

Jag är även en liten godisråttan, men limiterar det till en dag i veckan.
Eller två.
I ett aktivt liv finns det utrymme att unna sig det man vill ha.
Jag tillör dem som inte tror på förbud.
Jag tror på diciplin och begränsningar =)

Lev och må kära vänner!
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0