Lappar och renar och Skellefteå AIK

Vänner
Min hemstad
Vad ni än gör minns det här - mitt hem är där mitt hjärta är!

Storebror kom och hämtade mig efter ittaraturseminariet på Torsdagen
Vi åt lunch innan vi begav oss
Jag beslöt tidigt att se mina - knappt-24 timmar i hemstaden som en en underbar semester!
Man har trots allt inte roligare än vad man gör sig =)

    

Hemfärden förvandlades genast till en roadtrip utan dess like -
Självklart skulle allt dokumenteras!
Solen i ryggen - och så begav vi oss.



Det dröjde inte länge innan vi stötte på en hel hord med renar - underbara norrland!



Vi han åka vidare en stund innan vi kom på idén att försöka fånga en ren...
Hmm...ja tyvärr var renarnas kondis bättre än min.



Hem kom vi tillslut =)
Där väntade mama, Frida och lilla fina brorsdottern Stella.
Papa kom hem så småningom och det blev middag - mamas goda kasslergratäng.
Vad lycklig man får skatta sig när man är medveten om hur lyckligt lottad man är!


På kvällen blev det hockey, Aik-HV
Aik vann och gick vidare till slutspel
Äntligen tillbaka - inte sett en match på 2 säsonger nu
Fullsatt ny fräsch arena, stämning - och spänning!



Väl hemma igen i snöovädret - blev det en kopp té och lite fika innan vi alla kröp till kojs.



Underbart är kort och redan på fredagmorgonen efter att ha busat lite med lilltrollet var det dags att hoppa på bussen mot Umeå....

Praktikmöte-klippning-film-Jobb- firande av FinaFia- Schlagerklubben - författande av föredrag om fullkorn

Och här är jag nu. Pigg och glad!

Fjärde vilodagen från gymet nu, kroppen var sliten och sinnet trött.
Nu är jag mer laddad än på länge i morgon åker vi igen =)





Det är kärlek mina vänner!
Hur har ni haft det i helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0