Tell it to my heart

För att avhandla Påskehelgen hemmavid:

2 dagar senare och den värsta dippen var över
Det tar alltid några dagar innan jag lugnat ner mig och kan njuta av att vara hemma i lugnet
Och när jag väl kommit dit är det oftast dags att åka
Det blev en Lördag i godavännerslag
Mina brudar
Jag var nykter och körde pappas nya bil
Jag hade glömt både partypjucks och kläder
Det blev pennkjolen och stövlar
Men det var funkis!
Kände mig som hemma
Leendet på läpparna och det lockiga håret
På station 8 vimlade det av gamla godingar.
Ex-gängets grabbar, Simon, Robert, Rickard, Henke -mfl.
Jenny, Sandra, GalneGunnar mfl.
Men oj vad jag tycker om de där pojkarna och oj vad trist det kommer vara den dagen jag ersätts vid exmannens sida och de för mig går förlorade på riktigt.

En flicka som drack alldeles för mycket
Hittade henne näst intill okontaktbar vid ett snåret
Ingen bricka till garderoben
Ingen balans
Inga ord
Det blev en senare natt än jag tänkt
Jag oroar mig för henne
Gud förbjude att någon annan hittat henne
Kan gå illa
Vi måste ta tag i det där
Men det är hårt och svårt

Papa och jag i stugan och avverkade skog i solskenet
Sedan tillbaka till Umeå med exmannen och Tobbe

Här ska det pluggas inför dugga
Boken kom igår, det känns tungt att sätta igång
Inte alls sugen
Hur motiverar man sig själv?

Armen känns bättre men har försökt vila den i veckan
Sprungit ett pass
Promenerat
Kört ben
Ett pass med fokus på dips
Lite lats och axlar igår
Känns ofokuserat och ineffektivt
Frustrerande
Tillveckan ska jag gå för fullt! =)

Hur tar man sig loss på riktigt?!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0